• permainan dulu-dulu kala

    Permainan Budak-Budak Dahulu

    Assalamualaikum
    Bila teringatkan masa kecil-kecil,masa comot-comot dulu,memang seronokkan..Tak sama dengan budak budak sekarang nie.kemas….cantik…jeles i….Tapi diorang lagi jeles kot dengan budak-budak zaman dulu..maksudnya zaman kegemilangan aku menjadi budak-budak lah..
    Cuba korang refreskan balik permainan-permainan budak sekarang dan budak dulu..Heppp!!! lebih ramai permainan budak-budak zaman dulu ok..Permainan yang amat-amat seronok..
    Aku refreshkan balik otak aku ni jap
    Main baling Selipar
    main baling selipar
    Main ceper(ceper tu ambil penutup botol kaca spt botol kicap)
    Main ceper
    main belon acah..
    aku paling suka mainan nie
    Main Tengteng
    Main Tengteng
    Main congkak
    MainCongkak
    Main Zero point..
    Main Zero Point
    Main guli
    Main Guli
    Ihsan dari google dan blogger2..mohon share gambar2 di atas ye..
    kalau nak ikutkan memang banyak lagi permainan budak budak dulu..
    Aku rindukan permainan-permainan ini..Kalau ditanya dengan budak sekarang tentang permainan ini,agak-agak diorang tau tak..cer komen skit..
    Tapi budak-budak sekarang,apa yang mereka lakukan pada waktu lapang yerk…korang pun dah tau jawapannya kan…sila komen di bawah nie…