• pendidikan

    Saito University Collage Tawar Kursus Penguatkuasaan dan Undang-Undang

    Saito University Collage Tawar Kursus Penguatkuasaan dan Undang-Undang|Kolej Pengajian tinggi yang pertama menawarkan kursus di dalam bidang Keselamatan dan Penguatkuasaan Undang-Undang.Bagi adik-adik yang baru sahaja lepas SPM,institusi manakan pilihan mereka?    Jadi umi amat sarankan pada adik-adik  lepasan SPM untuk meneliti betul-betul jurusan yang akan di ambil kelak kerana untuk pengetahuan korang, purata pelajar yang tidak mendapat pekerjaan selepas tamat belajar meningkat sebanyak 87% berbanding 3 tahun lalu dan sering menyebabkan mereka berasa tertekan kerana tidak mempunyai Pekerjaan setelah tamat belajar.So, umi sangat-sangat berharap agar adik-adik atau anak-anak di luar sana mengetahui lebih terperinci akan jurusan yang bakal di ambil.Untuk itu, umi ada sedikit Info tentang Institusi yang menawarkan kursus dan…

  • kids,  parenting blogger,  pendidikan

    DVD Didi & Friends Hanya di The Baby Store online

    Assalamualaikum Fenomena Didi & Friends Hora Horey!!! Pernah tonton Siri Animasi Lagu Kanak-Kanak Didi & Friends di Astro Ceria atau Youtube? Haaaa.. kalau ada anak kecil dibawah 6 tahun. Saya amat rekemen beri anak anda tonton Lagu Animasi ini, baby bawah setahun pun layan juga. Silap-silap mak bapak pun layan sekali. Memang layan betul. Semua lagu best. Sudah lebih 130 Juta Views di Youtube tau! Tak Caya? Cuba Tengok Video dibawah. Lagu Kalau Rasa Gembira Lagu Chan Mali Chan Lagu Lompat Si Katak Lompat Haaa… layan tak? Ada banyak lagi lagu-lagu Didi & Friends anak anda boleh tonton di Youtube dan Astro Ceria. Gerenti layan punyalah… Ada yang  nak beli…

  • kelabbloggerbenashaari,  kisahsidairy.com,  pendidikan,  RANDOM

    Cabaran 30 Entry : Hari 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi anda

    Assalamualaikum sumber:google occay….nak buat karangan sikit pasal Sejauh mana kepentingan pendidikan tu pada aku. Siapa kata pendidikan itu tak penting…Walau dari mana pun kita berasal,asal kita ada pendidikan,nescaya kita akan berada diatas…betul tak…Kalau kita takde pendidikan,Zero katanya,dimanakah kedudukan kita dalam kerjaya dan kehidupan.. Memang kalau kita takde pendidikan kita masih boleh hidup,tapi untuk mendapat sesuatu yang kita inginkan,tanpa pendidikan,orang takkan pandang kita..Pendidikan ni merupakan tunjang utama dalam pembangunan sesebuah negara.Negara juga memerlukan mereka yang berpendidikan tinggi dalam membina sesebuah negara yang maju…betul tak.. Menuntut ilmu tu kan salah satu fardu yang wajib bagi setiap orang..Bila kita berpendidikan,kita akan menolong keluarga kita dari kepompong kemiskinan..Mengubah nasib keluarga kita..Nak cari kerja yang…