Showing 28 Result(s)
nur naura

Naura Auni Turns 5 – 20 July 2020

Naura Auni Turns 5 – 20 July 2020 | Tepat jam 3.34 petang, umi selamat melahirkan satu-satunya puteri dari rahim umi ke dunia pada 20 Julai 2020. Bersalin secara ceaserean adalah pengalaman pertama dan terakhir dalam hidup umi.Dikurniakan juga anak yang umi jaga dari kecil sehinggalah besar sekarang Nur Awfiyah penyeri keluarga kami. Bila bercerita tentang anak ni, mulalah rasa sedih.Throwback kisah bagaimana sebelum dan selepas ada anak memang akan …

motherhood nur naura parenting blogger parentingmoments

Masalah gegata naura dah hilang

Assalamualaikum Hai korang..Alhamdulillah..masalah gegata pada badan naura dah kembali pulih.Aku pernah ceritakan kisah Naura kena gegata di entry INI Masa kena tu,aku pi melaka..Duduk kat satu rumah tumpangan di sana..Tak sangka benda ni boleh jadi..Masa tu aku just sapu bedak je..kejap je hilang..Esok timbul balik..Sampailah aku balik ke Johor,gegata tu still ada lagi..Aku ada bawak dia ke Klinik..Klinik just bagi dia ubat sapu je.. Ini baru gambar kat tangan..Kat badan …

nur naura parenting blogger

Naura kena Gegata

Assalamualaikum Puas dah letak macam-macam ubat,hilangnya sekejap je..Lepas tu naik balik gegata tu.. Kalau korang tak tau apa itu gegata,silalah google..Dah ke klinik,letak ubat sapu..letak air garam..tapi tak menunjukkan sebarang kehadaman pada gegata. Puncanya mungkin masa stay kat melaka tuari..Aku duduk rumah sementara yang disewakan kakak ipar aku untuk aku sekeluarga.Yelah..rumah pengantin tu tak muat nak masukkan 3-4 keluarga tu..Mybe sebab rumah tu rumah tinggal,tak berapa nak bersih sangat..mungkin dari …

nur naura parenting blogger sel-sel otak berkembang

Dah setapak demi setapak!!

Assalamualaikum Dah setapak demi setapak pun dia..Syok sungguh tengok dia berusaha untuk berdiri dan berjalan.Kalau kat rumah,dia akan rajin bangun sendiri,ambil barang,bangun lagi dan berjalan walaupun hanya dua tiga tapak. Umi dia pulak rasa tak sabar nak tunggu dia berjalan elok.Barulah best bawak jalan dengan kakak..hehehehe…Kot lepas ni,umi dia yang lebih penat berkejar dengan dia kan, Tengoklah,punya gigih dia nak angkat bontot tu..iskkk..seronok pulak tengokkan.Alhamdulillah,mungkin dia awal sikit berjalan dari …

kisahsidairy.com nur awfiyah nur naura parenting blogger

Bila Naura Dan Awfiyah Berjumpa

Assalamualaikum Dua hari bercuti.Asyik bercuti jelah kan kerjanya.Nak buat macam mana,kalau dah tak sihat baiklah ambil mc dari kerja pun tak fokus. Bila dah dua hari mc ni,umi ambil kesempatan la untuk menghabiskan masa balik ke kampung.Memanglah tak dapat nak berehat dengan sewenang-wenangnya.Tapi bila dah dapat jumpa dengan anak-anak ni.Hilanglah segala sakit,penat.letih dan sebagainya. Dikesempatan tu jugaklah umi dapat merakamkan moments indah antara dua beradik ni.Esok² besar,jarang dah dapat ambil …

motherhood nur naura parenting blogger TIPS

Naura Kena Cirit Birit

Assalamualaikum Kali pertama kena tu,aku ingatkan takde pape..Malam selalunya dia akan berak.Itupun lepas minum susu.Tapi petang tu,dia dah mula berak cair.Mula -mula memang tak kisah sangat kan sebab baru sekali je berak.Menjelang malam,dia berak lagi.Kali ni pun sama,berak cair.Selang sejam tak silap aku,eh!! dia berak lagi..Ah sudah!! Kena cirit birit pulak dak naura ni. Hati dah mula risau sebab takut dia merengek.Esok paginya pun sama,Berak cair jugak.Aku banyakkan minum air …

kisahsidairy.com nur naura parenting blogger progress TIPS

Sikit je lagi,Dia dah pandai berjalan

Assalamualaikum Umi yang terlebih excited bila anak dah mula pandai nak berjalan ni kan..Emmm..Nampaknya umi kena cergaskan lebih la fizikal.Kalau dulu,kakaknya dah tau macam mana agresifnya dia bila dah dapat kaki ni,Ini adik dia pulak. Sekarang ni,mesti nak cari tempat untuk dia berdiri..Bila dah berdiri,mulalah dia akan lepaskan tangan dari tempat berdiri tu contohnya almari dan katil.Mula-mula lepas sebelah tangan je,lepas tu barulah sebelah pulak.Kalau kakak dulu, dia boleh berjalan …

kisahsidairy.com nur naura parenting blogger

Dia Dah Mula Merangkak

Assalamualaikum Harap korang tak bosan baca entry aku ni..yelah.asyik dok cerita pasal anak je kan…Tapi aku tak paksa kalau korang tak nak komen kat entry ni..nak baca je pun boleh..takde masalah pun. Pernah dulu aku ceritakan tentang 10 cara rangsang bayi merangkak.Dalam entry ni aku ada share tentang rangsangan untuk bayi cepat merangkak.Yelah,kat rumah tu pun bukan ada pape pun..Jadi sangat luas untuk dia merangkak ke mana-mana.Cuma nak kena pantau …

kisahsidairy.com lifestyle blogger myreading nur naura TIPS

Cara Keluarkan Hingus dan Kahak dirumah dengan kaedah Steaming

Assalamualaikum Cara Keluarkan Hingus dan Kahak dirumah dengan kaedah Steaming| Itu hari aku ada cerita pasal naura di Entry Bila demam kembali semula.Rasanya dah dekat seminggu selsema Naura tak kebah lagi. Umi pulak yang risau.Nak ke klinik ,minggu lepas baru je ke klinik..Kalau selalu sangat pergi dan sogokkan dengan ubat,..Jadi apa pulak ye. source:google Yang paling buat umi risau,bila dada berbunyi.Itu menandakan ada kahak tersembunyi yang tidak boleh dikeluarkan oleh …

kisahsidairy.com lifestyle blogger nur naura parenting blogger

Naura jatuh katil juga akhirnya

Assalamualaikum Apa yang ditakuti akhirnya terjadi jugak.Naura dah jatuh katil.Selama ni,rasa macam dah selamat bila letakkan bantal di sekeliling dia tidur.Rupanya tidak.. Kesian budak tak sihat!!! Memang sebelum ni rasa khuatir jugak bila dibiarkan tidur di atas katil.Nak tidur bawah bukan tak boleh,tapi bab nak mengemas balik tulah yang malas.Lagi satu buatnya umi dia ni terlajak tidur,tak terkemas la pulak tilam bantal bagai tu..Dah rumah bersepah..Iols ni memang pantang kalau …