Homeschooling genius syurga

Aktiviti Homeschooling Semasa Cuti Sekolah

Aktiviti Homeschooling Semasa Cuti Sekolah| Apa lagi kan yang anak-anak buat di musim cuti  ni,haruslah bermain, mainan dan main.Itu jelah kerja diorang.Lepas tu liat sungguh nak membaca buku. Tahun hadapan Nur Awfiyah dah pun naik ke Tadika 5 tahun.Jujur aku katakan, Nur awfiyah kurang minat dengan buku.Menghafal apatah lagi.Biasalah kan, setiap anak ni ada kelebihan […]

Homeschooling genius syurga

AKTIVITI HOMESCHOOLING MENGENAL WARNA

Assalamualaikum Hai korang☺☺Aku sebenarnya risau untuk up entry yang berkaitan dengan apa yang aku buat.Sebenarnya perkongsian aku ni bukan untuk menunjuk-nunjuk yang aku bagus sangat dalam memberikan pendidikan pada anak-anak aku.Banyak kelemahan aku dalam mengajar mereka.Aku seorang ibu yang masih lagi belajar untuk memberikan yang terbaik untuk anak.Sebarang tips yang aku berikan di dalam ni,adalah […]

Homeschooling genius syurga

Buat Play doh guna Tepung Gandum

Assalamualaikum Hai korang☺☺ hah..Kalau korang bacalah kan entry aku,Kalau nak baca lagi boleh klik SINI,Oh ya,entry tu aku cerita Deko bilik Dak Naura.So,adalah sikit-sikit nak buat homeschooling untuk dia.Yelah dia pun dah semakin membesar,so sebagai ibu,aku nak yang terbaik untuk dia,memandangkan dialah sorang (buat setakat nilah),Kalau tak jadi Doktor,at least jadi orang berguna..Yang bijak pandai..Boleh […]

deko Homeschooling genius syurga

Deko Bilik Belajar dan Bermain Naura

Assalamualaikum Hai korang☺☺ Semangat umi membara selepas ke Seminar Readeasy Bacalah anakku.Kemain lagi nak deko mendeko bilik Naura untuk dijadikan bilik untuk dia bermain dan belajar.Walaupun Naura baru je menginjak ke 2 tahun 3 bulan,tak semestinya dia tak boleh belajar kan. Dari dibiar bilik tu kosong,baik diisi dengan sesuatu yang lebih baik dan menarik.Actually,bilik tu […]

Homeschooling genius syurga

Play Dough Untuk Kakak Awfiyah

Assalamualaikum Hai korang ☺☺☺Throwback cerita minggu lepas,masa budak dua orang ni tak sihat,aku ada cerita di entry lama tak bebel .Actually masa hantar dia pi bandar penawar,sempatlah umi dia ni pi Mr.Diy. Nak belikan kakak permainan sebab nak reward dia makan banyak masa tu..Kakak ni sejak dia besar ni memang payah nak makan..oh ya..macam mana korang […]

Homeschooling genius syurga

Nur Awfiyah Dah Mula Bersekolah

Assalamualaikum Lama kan tak bercerita pasal kak fiyah kan..Tahun ni kak fiyah dah 3 tahun..Dah semakin membesar..Semakin banyak cakap..Semakin banyak karenah dia. Hari ni dia dah pun bersekolah…Kira macam sekolah acah-acah je lah..Aku tak tau kat tempat lain ada ke tak..Tapi di kampung aku memang wujud sekolah untuk budak-budak baya dia tu.Kira macam pre-school jugaklah […]

Homeschooling genius syurga kisahsidairy.com nur awfiyah parenting blogger

Kakak Fiyah Dan Aktiviti menconteng

Assalamualaikum Lama dah tak bercerita pasal kakak fiyah kan..eh..yeke lama..Yelah..selalunya cerita pasal baby Naura je.Maklumlah,baby Naura ada je depan mata,Kak fiyah pulak,kat kampung.Segala aktiviti dia,umi kurang tau.Tapi walaubagaimanapun,umi taulah sikit-sikit sebab tiap-tiap hari umi akan whatssap nenek dia,tanya perkembangan kakak fiyah. Dah masuk dua tahun ni,macam-macamlah perkara baru yang dia belajar,terutamanya tentang perkataan.Sekarang ni,kata-kata yang […]

Homeschooling genius syurga kisahsidairy.com parenting blogger

Flashcard dengan Animasi 3D

Assalamualaikum Nak cerita sikit ni..Aplikasi pembelajaran terbaru untuk Si Naura.Sebenarnya aplikasi ni dah lama dapat dari seorang blogger yang menceritakan tentang betapa seronoknya dia bercerita mengenai Flashcard dengan animasi 3D. Maka dengan gigihnya,umi pun buatkan untuk si naura ni..mau tak teruja..Mak pak dia sekali ikut teruja.Dengan bunyi binatang tu..Mula-mula si Naura tu pun takut bila […]

Homeschooling genius syurga kisahsidairy.com parenting blogger

Kisah Naik sekolah dan Babysitter

Assalamualaikum Seronok wehh tengok ramai yang upload gambar anak pi sekolah..Teruja tengok gambar-gambar anak-anak memakai pakaian sekolah.Aku?? Lambat lagi nak jadi mak yang sibuk dengan urusan sekolah.Baru ni sibuk nak mencari babysitter baru untuk Naura. Meh cerita sikit.Sebenarnya sebelum ni Awfiyah dan Naura di jaga oleh adik aku.Adik aku duduk sekali dengan aku disebabkan laki […]

Homeschooling genius syurga kisahsidairy.com nur awfiyah parenting blogger

2 Aktiviti Yang Disukai Nur awfiyah

Assalamualaikum Malam tadi,aku dedahkan dia kepada aktiviti menabung.AKu keluarkan duit dari tabung aku,dan aku suruh dia masukkan semula di dalam tabung tu. Tajuk ni bagitahu ada dua aktiviti yang nur awfiyah suka buatkan,tapi dia lebih cenderung kepada aktiviti menabung..Suka tengok cara dia fokus untuk buat tu. Jom kita tengok aktiviti pertama dia buat Sensory bag […]