• gadjet,  parenting blogger,  Tips

    6 Tips Mesti Ibubapa ikut bila benarkan anak bermain gadget

    Assalamualaikum Zaman sekarang kan,semua nak ada gadget.Kekadang tu bila tengok budak yang sekolah tu pun dah ada gadget,lebih mahal dari yang kita ada..Mybe ikut kemampuan ibubapa diorang untuk belikan anak mereka gadget kot. Ada yang ibubapa setuju tentang pemberian gadget kepada anak mereka.Dan ada yang tidak membenarkan pemberian gadget kepada anak mereka.Mereka mempunyai alasan tersendiri untuk tidak memberikan dan memberi gadget kepada anak mereka. Bagi aku pula,pemberian adakalanya perlu,tetapi perlu sangat-sangat pantauan dari ibu bapa.Ada masa tertentu untuk diberikan kepada mereka.Tapi bila nak beri gadget kepada anak,perlulah berpada.Perlu juga berwaspada supaya ia tidak menjuruskan mereka ke arah kecelaruan emosi,gejala sosial dan banyak lagi. Sekiranya ibubapa sedang memikirkan sebuah gadget untuk…

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE