Cabaran 30 Entry : Hari 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi anda

Assalamualaikum
sumber:google
occay….nak buat karangan sikit pasal Sejauh mana kepentingan pendidikan tu pada aku.
Siapa kata pendidikan itu tak penting…Walau dari mana pun kita berasal,asal kita ada pendidikan,nescaya kita akan berada diatas…betul tak…Kalau kita takde pendidikan,Zero katanya,dimanakah kedudukan kita dalam kerjaya dan kehidupan..
Memang kalau kita takde pendidikan kita masih boleh hidup,tapi untuk mendapat sesuatu yang kita inginkan,tanpa pendidikan,orang takkan pandang kita..Pendidikan ni merupakan tunjang utama dalam pembangunan sesebuah negara.Negara juga memerlukan mereka yang berpendidikan tinggi dalam membina sesebuah negara yang maju…betul tak..
Menuntut ilmu tu kan salah satu fardu yang wajib bagi setiap orang..Bila kita berpendidikan,kita akan menolong keluarga kita dari kepompong kemiskinan..Mengubah nasib keluarga kita..Nak cari kerja yang  bagus-bagus pun kena ada pendidikan yang bagus..Kalau kita takde pendidikan,takkanlah orang nak ambil kita sebagai SOmebody kan,,
Betul tak apa yang dia cakap…(sumber:google)
Memang banyak ujian untuk kita mendapatkan pendidikan yang baik..Sentiasa mengingati Allah swt dan berdoa untuk dipermudahkan urusan kita semasa menimba ilmu..
Nasihat aku untuk remaja dan mereka diluar sana,jika ada kemampuan,jangan pernah untuk menimba ilmu..Kerana ilmu itu tidak ada penghujungnya sehingga ketitisan nafas yang terakhir..
fuuuhhhhh…..penjelasan yang tak berapa nak panjang,sebab idea banyak kali lari dari otak..sibuk nak fikir report tak siap lagi hehehe.,.
kot lah korang rajin kan…meh la singgah tengok entry aku dari cabaran yang pertama

siti Rohaida

Mommy Blogger | Johor Blogger (JDT Blogger) For Any Collaboration | Events | Review | Sponsorship Email : sitirohaida81@gmail.com

20 thoughts on “Cabaran 30 Entry : Hari 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi anda

  • September 9, 2014 at 1:49 am
    Permalink

    Assalammualaikum…KD,

    ilmu adalah pelita hidup yang menerangi kita dimana jua kita berada kan…
    mempunyai pendidikan adalah gambaran majikan sebelum mereka ambil kita bekerja.. tanpa pendidikan sukar untuk kita 'dilihat' oleh majikan… yer tak? betul kan….

    mselim3

    Reply
  • September 9, 2014 at 12:28 am
    Permalink

    Di akui pendidikan memg tersgt la penting..klau tiada ilmu org pun x pndang

    Reply
  • September 9, 2014 at 1:03 am
    Permalink

    Lepas dah cabaran hari ke 7.
    Ada 23 cabaran lagi aduhai lamanya..
    Betul-betul mencabar ni:)

    Reply
  • September 9, 2014 at 1:42 am
    Permalink

    Pendidikan… maksudnya ilmu lah kan…. Ilmu ni banyak sumber…. secara rasminya kita ke sekolah… dan secara tak rasmi dan lebih terkesan adalah berdasarkan pengalaman kita sendiri…..

    Reply
  • September 9, 2014 at 1:45 am
    Permalink

    setiap hari kita belajar benda baru
    itupun boleh dikategorikan sebagai pendidikan
    bagi saya pendidikan tu perlu dan memang penting
    tanpa pendidikan, susah kita nak menghadapi cabaran

    Reply
  • September 9, 2014 at 9:58 am
    Permalink

    Pendidikan dan pengalaman sangat penting….kedua-duanya mestilah seiring….

    Reply
  • September 9, 2014 at 4:07 am
    Permalink

    ilmu memang penting tapi ilmu yang dapat dimanfaatkan, lagi penting dan untung pada penuntutnya…^_^

    Reply
  • September 9, 2014 at 5:22 am
    Permalink

    jangan berhenti menuntut ilmu..besar ganjarannya kan..bekalan untuk masa depan…

    Reply
  • September 9, 2014 at 6:21 am
    Permalink

    Tidak akan berakhir menuntut ilmu sehinggalah terhentinya degupan jantung.

    Reply
  • September 9, 2014 at 3:35 pm
    Permalink

    Pendidikan mmg penting bukan sekadar akademik je.. malah kehidupan ini pun merupakan satu pembelajaran yg berterusan…

    Reply
  • September 15, 2014 at 6:19 pm
    Permalink

    pendidikan memang penting walaupun tak belajr tinggi sebab sekurang-kurangnya kita tau benda itu apa..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *