Showing 23 Result(s)
Himpunan 15 Resepi Puding (agar-agar) sedap untuk dinikmati
RESEPI

Himpunan 15 Resepi Puding (agar-agar) sedap untuk dinikmati

Himpunan 15 Resepi Puding (agar-agar) sedap untuk dinikmati | Salah satu pencuci mulut yang wajib ada setiap kali jamuan tak kiralah jamuan hari jadi, hari raya atau untuk minum petang. Puding ni ada yang sedap dimakan semasa sejuk ataupun panas.Tapi umi lagi suka dapat makan puding yang sejuk.Kalau lalu kat tekak tu rasa sedap je kan? Resepi Puding kalau kita google memang banyak.Tapi umi cuba ambil resepi-resepi puding yang ringkas …

Collara By Mylara Skincare Untuk Kulit Lebih Cerah Dan Sekata
PRODUK REVIEW

Collara By Mylara Skincare untuk kulit lebih cerah dan sekata

Collara By Mylara Skincare untuk wajah lebih cerah | Hari tu umi ada post dekat IG tentang produk terbaru yang umi cuba. Actually produk ni dah lama jugak dipasaran, dan dah mendapat sambutan hangat tau.Testimoni pun bukan kaleng-kaleng. Korang pernah dengar tak tentang Collara By Mylara Skincare ni.Meh umi cerita sedikit tentang Mylara Skincare ni sebelum umi bercerita lebih lanjut tentang testimoni umi sendiri selepas mengamalkannya selama lebih 9 hari. …

RESEPI

10 Aneka Rendang menu hari raya patut cuba

10 Aneka Rendang menu hari raya patut cuba | Kalau cerita pasal juadah hari raya ni, memang tak sah hari raya kalau takde rendang. Hidangan Menu Rendang patut ada di pagi hari raya bagi umi.Kalau takde Rendang rasa macam tak lengkap juadah dipagi raya. Kalau cerita pasal rendang ni, pelbagai jenis rendang mengikut Negeri.Ada yang berlainan cara masaknya mengikut Negeri ni tau.Jadi umi bantu korang untuk compile kan jenis rendang …

Nuzul Al-quran 2020
Sharing

Salam Nuzul Al-quran 17 Ramadhan 1441H

Salam Nuzul Al-quran 17 Ramadhan 1441H | Alhamdulillah, dah masuk hari ke-17 kita berpuasa. Walaupun kita belum menang untuk menghadapi Wabak Covid-19, terdapat beribu hikmah disebalik apa yang terjadi. Hari Nuzul Al-quran disambut dengan baik untuk kita terus menghayati Al-quran Sebaik manusia antara kamu yang mempelajari al-quran dan mengajarnya kepada orang lain – Hadis riwaya al-bukhari Peristiwa Nuzul Al-Quran juga merupakan cuti umum kepada beberapa buah Negeri di Malaysia yang …

Antabax Ganding Bahu bersama MYDIN Kutip Dana Amal
BULETIN

Antabax Ganding Bahu bersama MYDIN Kutip Dana Amal

Antabax Ganding Bahu bersama MYDIN Kutip Dana Amal | RM0.10 dari hasil jualan produk Antabax di cawangan MYDIN seluruh Negara akan disalurkan ke organisasi terpilih. Dalam kutipan dana yang berlangsung dari 13 April hingga 21 Jun 2020 ini, sebanyak RM0.10 daripada setiap hasil kutipan dana tahun ini akan didermakan kepada golongan keluarga kurang bernasib baik, rumah anak yatim dan rumah jagaan orang tua.    Wabak Covid-19 nyata telah menjejaskan ekonomi …

ADUAL KEHIDUPAN HARIAN YG DISUSUN OLEH Allahyarham Tuan Guru Dato ISMAIL KAMUS
tazkirah jumaat

JADUAL KEHIDUPAN HARIAN YG DISUSUN OLEH Allahyarham Tuan Guru Dato ISMAIL KAMUS

JADUAL KEHIDUPAN HARIAN YG DISUSUN OLEH Allahyarham Tuan Guru Dato ISMAIL KAMUS | Perginya tak kembali.Pergi seorang ulama yang dikagumi. Walaupun Allahyarham pergi meninggalkan kita, perginya meninggalkan jejak pesanan kepada mereka yang tinggal. Amalan jadual kehidupan yang Allahyarham sendiri lakukan dan patut kita ikuti.Jom ikut jadual kehidupan harian yang disusun oleh Allahyarham Tuan Guru Dato Ismail Kamus 1. Bangun Malam (sekitar jam 3 pg)– Mandi dan ambil wuduk 2. Solat …

10 Resepi Aneka Kerabu Yang Patut Cuba
RESEPI

10 Resepi Aneka Kerabu Yang Patut Cuba

10 Resepi Aneka Kerabu Yang Patut Cuba | Siapa peminat kerabu kat sini angkat tangan.Pelbagai jenis kerabu yang boleh kita dapati dan buat sendiri Kerabu salah satu sajian yang ramai suka.Banyak jenis kerabu yang perlu korang cuba buat.Paling pebret umi adalah Kerabu kaki ayam.Selain tu umi suka juga kerabu perut dan kerabu kerang.Uih..Memang mables tau bila dapat makan kerabu ni. Jangang pelik bila masuk kat blog ni banyak resepi makanan …

Joymix Hello Bong Mengurangkan Keletihan Badan
PRODUK REVIEW

Joymix Hello Bong mengurangkan keletihan badan

Joymix Hello Bong mengurangkan keletihan badan | Begitulah kan kalau berpuasa ni, badan selalu sangat letih dan tak bermaya. Di bulan puasa ni, badan akan jadi panas dan tak bertenaga akibat kekurangan air. Sebab tu kita digalakkan untuk minum air yang cukup sepanjang berpuasa.Dan juga vitamin tambahan untuk badan terus sihat dan bertenaga sepanjang berpuasa. Macam umi, bila berpuasa wajib pengambilan supplement Vitamin C supaya tidak rasa letih.Dan supplement pilihan …

Guardian tokidoki Thermal bag
BULETIN ONLINE SHOPPING

GUARDIAN MALAYSIA LANCAR SIRI THERMAL EKSKLUSIF TOKIDOKI YANG UNIK

GUARDIAN MALAYSIA LANCAR SIRI THERMAL EKSKLUSIF TOKIDOKI YANG UNIK | Berikutan kejayaan Siri Kembara hasil kolaborasi dengan tokidoki, jenama gaya hidup antarabangsa yang terkenal dan ikonik pada Oktober lalu, Guardian Malaysia hari ini melancarkan promosi terbaru Siri Thermal Eksklusif tokidoki Anna Ng, Pengarah Pemasaran Runcit, Guardian Malaysia dan Singapura berkata; “Kami sangat teruja untuk melancarkan promosi belian dengan belian untuk para pelanggan kami dan berdasarkan respon yang diterima daripada pelanggan …

resepi sambal goreng jawa asli
RESEPI

Sambal Goreng Jawa Asli Johor mudah untuk dicuba

Sambal Goreng Jawa Asli Johor mudah untuk dicuba | Dah lama betul umi nak mencuba untuk masak sambal goreng jawa johor ni tau. Semasa Tempoh PKP nilah kita nak mencuba pelbagai resepi yang kita tak pernah buat.So, kesempatan tu umi cuba google resepi sambal goreng jawa yang mudah untuk buat. Dan akhirnya wallah…Berhasil juga umi buat walaupun umi tau, jiran lama umi Mak Munah lagi terror dan tak dapat lawan …