Informasi,  Zakat fitrah

Senarai Kadar Bayaran Zakat tahun 2018

Assalamualaikum

Senarai Kadar Bayaran Zakat  tahun 2018 | Ada ke yang masih belum bayar zakat fitrah ni.Sekarang ni senang je nak membayarnya.Bayaran zakat secara online pun telah diperkenalkan.Korang boleh rujuk di SINI untuk pembayaran zakat melalui online.

So wajiblah kita membayar zakat supaya zakat kita tu dapat menolong mereka yang tidak berkemampuan.Di bawah ni aku share kadar bayaran zakat fitrah bagi setiap Negeri.Senang korang nak rujuk.Nanti takdelah korang confuse berapa bayaran untuk tahun 2018 ni.

 SENARAI KADAR BAYARAN ZAKAT FITRAH TAHUN 2018
Zakat Fitrah perlulah diselesaikan pada  awal ramadhan bagi membolehkan pengagihan kepada golongan yang layak disempurnakan sebelum hari raya puasa.Senarai kadar zakat fitrah ini adalah  berdasarkan sumber rasmi dari Majlis Agama Islam di setiap Negeri.

KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI BAGI TAHUN 2018/1439H

  1. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI PERLIS – RM7.00
  2. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI KEDAH – RM7.00
  3. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI PULAU PINANG – RM7.00
  4. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI PERAK – RM7.00
  5. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI SELANGOR – RM7.00
  6. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI W.PERSEKUTUAN – RM7.00
  7. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI NEGERI SEMBILAN – RM6.50
  8. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI MELAKA – RM6.70
  9. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI JOHOR – RM7.00
  10. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI PAHANG – RM7.00
  11. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI TERENGGANU – RM7.00
  12. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI KELANTAN – RM7.00
  13. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI SABAH – RM7.00
  14. KADAR ZAKAT FITRAH MENGIKUT NEGERI SARAWAK- RM7.00
So..korang dah boleh bayar zakat dari awal ramadhan tau.Laksanakanlah awal supaya mereka yang susah dapat sama meraikan hari raya dengan penuh kesyukuran.


Thanks for Reading kisahsidairy.com

Contact me at :sitirohaida81@gmail.com


Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

6 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *