Uncategorized

Harum Malam | Mewangi dan membantu masalah dalaman wanita

Assalamualaikum
Hai korang☺☺ Ada ke yang pernah dengar produk Harum malam ni.Aku pasti ramai yang dah pernah mengambil produk ni sebagai supplemen dan ianya dah menjadi rutin harian korang kan?Sebenarnya aku masih lagi mencari satu suplemen yang sesuai untuk aku ni.Yelah,bila dah dipertengahan usia,macam-macam penyakit yang singgah.Cepat letih dan ada masalah dalaman yang lain tu menjadi punca untuk aku mencari supplemen untuk dicuba.Nasiblah aku diperkenalkan oleh produk ni.
harum malam
Harum malam ini diformulasi dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah bau badan dan ia adalah supplemen khusus untuk kaum wanita.Produk ini dapat membantu menyihatkan dan mencegah bau badan.Malah ia juga merawat masalah seperti keputihan,gatal-gatal di bahagian vagina,mengetatkan vagina dan menghilangkan hanyir haid dan lain-lain lagi. Produk yang dihasilkan oleh Syarikat bumiputra iaitu Millenial Gen Sdn Bhd. Millennial Gen adalah syarikat 100% Bumiputera.
Harum Malam bukan sahaja untuk wanita yang sudah berkahwin sahaja tetapi ia sesuai juga untuk mereka yang belum berkahwin.Waktu period  dan dalam pantang serta menyusu bayi pun masih lagi boleh mengambil produk ni tau.Bagi yang sedang mengandung tu,dinasihatkan tidak mengambil produk ni ye.
harum malam
Kelebihan dan Khasiat minuman kesihatan Harum Malam ni
  •  Membantu menyegar dan
    menyihatkan badan.
  •  Mencantikkan dan menaikkan
    seri wajah.
  •  Membantu menghilangkan bau
    badan dan mulut.
  •  Melegakan panas badan.
  •  Menegangkan payudara.
  •  Memulihkan rasa rapat.
  •  Mengencang otot kewanitaan.
  •  Menghalang bau tidak enak
    serta gatal-gatal.
  •  Menambah keharmonian suami
    isteri.
  •  Menyihatkan rahim.
  •  Mencantikkan payudara agar
    sihat dan montok.
  •  Bertenaga dan mengatasi
    masalah vagina kering
  •  Membantu mengetatkan dan
    menganjalkan vagina
  •  Membantu membunuh bacteria
    dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
  •  Meningkatkan system tahan
    tubuh serta menstabilkan hormon
  •  Mengurangkan tekanan dan
    tension
  •  Membantu menganjalkan kulit
    serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan

harum malam
Nampak tak puan blog excited mencuba produk ni.
Insyallah,akan teruskan pengambilan produk Harum malam ni untuk kesihatan dalaman.Yang penting rasa dia sedap macam laici sikit.Yes,aku suka rasa tu.
harum malam

Kandungan yang ada di dalam Harum malam ini adalah :-
Ekstrak
Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah
Delima, Manjakani,
Pueraria
Lobata, Pueraria Mirifica, strawberry, senna.
Ekstrak bunga ros
Ekstrak
bunga ros sememangnya berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan
pori-pori
dan
mengawal kulit yang berminyak. Hasilnya kulit tampak lebih berseri, halus dan
segar. Di samping
itu
juga, ia mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping
meredakan
senggugut
yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid. Antara khasiat lain:-
· Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
· Memberi kesan penyejukan pada badan
· Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet
muda)
· Membantu proses penghadaman
· Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
· Merawat cirit birit
· Menghilangkan keletihan
Sirih
Daun
sirih merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan,
salah satunya
adalah
untuk mengatasi masalah kewanitaan.
Manfaat
daun sirih untuk mengatasi berbagai masalah kewanitaan sudah dikenali sejak
zaman
dahulu, bahkan pada jaman kerajaan pun sudah di gunakan oleh para isteri
raja-raja.
Di
dalam kandungan yang terdapat pada daun sirih sangat bermanfaat dalam mengatasi
masalah
kewanitaan karena mengandung minyak atsiri yang berasal dari kandungan
betlephenol,
seskuiterpen,pati,
diastase, gula, zat samak, antioksida, funsida dan kavikol yang memiliki
kemampuan
dalam membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan. Selain itu, daun sirih juga
mengandungi
antiseptic, antioksidan yang berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan
bau
tak
sedap.
Buah tin
Juga
dikenali sebagai Buah Ara. Kaya dengan serat, kalsium, omega 3, omega 6 dan
kalium yang
berupaya
menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin
pigmentation),
mencegah
serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan
kolesterol
kerana ianya mengandungi kandungan yang hampir penuh dengan vitamin A,B,C, dan
rendah
dengan kalori di samping menyihatkan lagi kulit.
Tin
penuh dengan serat pemakanan (dietary fiber) dan sumber yang kaya dengan
magnesium
begitu juga potassium, mengandungi enzim penghadaman yang penting untuk diet:
Protin,
karbohidrat dan lemak.
Kismis
Merupakan
buah anggur yang telah dikeringkan dan telah terbukti khasiatnya untuk
kesihatan fizikal
dan
mental pemakannya. Mengandungi kalsium, zat besi, kalium, vitamin C dan B6
serta folat yg
berfungsi
memelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, mengekalkan
tekanan
darah,
membantu pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan,membantu
penukaran
karbohidrat kepada tenaga serta membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam
peredaran
darah ke seluruh tubuh. Kismis juga membekalkan tenaga yang seimbang selain
meningkatkan
daya tumpuan serta ingatan. Khasiat dan Kegunaan Kismis:
· Melindungi hati.
· Memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti
varicose veins, bengkak, lebam
(bruise)
dan kabur pandangan).
· Melawaskan pembuangan air besar.
· Memperbaiki tone dan keanjalan kulit
· Membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori
(tradisi perubatan Islam).
· Melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan
pereputan gigi.
Madu
Merupakan
manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga, madu merupakan
sumber
tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai
glukosa
untuk
menggantikan karbohidrat. Ia juga mampu membasmi bakteria,merawat dan
memulihkan
luka.
Selain itu,madu yg bersifat antioksida dan antibakteria ini turut berperanan
melembutkan kulit
dan
menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan
luka
dengan
memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan. Khasiat lain madu:-
· Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
· Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan
menguatkan janin.
· Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik
dalam madu dapat
membunuh
kuman-kuman cahaya mata.
· Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental
janin.
· Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C
yang penuh kuasa dalam madu
asli.
Goji
Khasiat
lain iaitu Beri goji. Ramuan ini kaya dengan nutrient yang mampu menukar
makanan kepada
tenaga
dan bukannya lemak. Seperti contoh,B1 (Thiamin) yang terkandung dalam beri Goji
penting
untuk
menukar karbohidrat kepada tenaga.
Kalsium
pula menurunkan kadar lemak dalam tubuh. Manakala asid Amino L-Glutamine
dalam
beri Goji dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak.
Buah
beri goji mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila
melawan
penyakit selain menjadikan anda rasa dan kelihatan muda kerana Goji merangsang
rembesan
HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia), “hormon remaja”. Selain itu, buah
beri goji dapat
mengekalkan
tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi
seksual
dan
merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan
masalah
berat
badan.
Limau purut
Di
samping berupaya membasmi bau badan, limau purut kaya dengan asid sitrik yg
bersifat
antioksida.
Mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci
asli, anti
septic,
anti bacteria dan membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan
radikal
bebas
akibat pencemaran bahan kimia yang merbahaya kepada tubuh badan. Limau purut
juga
mampu
merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan
peredaran darah
sekaligus
memelihara kesihatan organ dalaman.
Selain
itu, limau purut dapat membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah,
membantu
melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom)
serta
meningkatkan sistem imun tubuh.
Kayu Serapat
Herba
Kayu Serapat atau nama saintifiknya Paramaria Leavigata merupakan herba terbaik
untuk
disyorkan
kepada setiap wanita. Ia bermanfaat untuk mengembalikan faraj yang ‘longgar’
supaya
kembali
cantik seperti anak dara. Akar serapat juga membantu mengukuhkan otot dan
sendi, di
samping
mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid.
Herba
ini mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar
oksigen
bagi kesihatan dan fungsi organ sekaligus meningkatkan tahap kesihatan wanita.
Khasiat
yang
terdapat dalam akar serapat juga mampu memperbaiki menegangkan payudara yang
kendur
kembali
anjal dan tegang.
Buah Delima
Buah
delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan
antioksidan
dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur
merah.
Malah,
kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru,
cranberry serta oren
kerana
polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi. Fungsi Antioksidan ialah ianya
dapat melawan
radikal
bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita.
Kandungan
gula dalam buah delima mampu bertindak sebagai bahan skrub untuk
menyingkirkan
sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan kelihatan segar dan muda selalu. Buah
delima
boleh
melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit,
menolong
perbentukan
semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran
darah
ke kulit. Bagi wanita yang berusia ianya dapat mengelakkan daripada hyper
pigmentation,
bintik-bintik
penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles yang biasanya disebabkan
oleh
pendedahan
yang terlalu banyak kepada cahaya matahari.
Manjakani
Kajian
menunjukkan bahawa manjakani adalah kaya dengan tannin, asid tanik,
antioksidan, vitamin
(terutama
vitamin A dan C), kalsium, besi, serat, protein dan karbohidrat. Unsur
astringen dalam
manjakani
dapat membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan.
Oleh
kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang
mengakibatkan
bau yang tidak selesa pada faraj. Astringen juga mampu menyerap segala lendir
dan
lelehan
pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa. Khasiat tannin yang
terdapat di
dalam
manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan
menyebabkan
faraj
menjadi sempit semula.
Pueraria Lobata
Kudzu
sering digunakan dalam perubatan tradisional di China dan Jepun sejak beribu-ribu
tahun
untuk
mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi.migrain
serta
menentang
jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher. Herba ini
juga
mengandungi
flavonoid yang bertindak melancarkan peredaran darah dalam tubuh sekaligus
menggalakkan
fungsi organ. Khasiat fitoestrogen yang tinggi di dalam tumbuhan tersebut
membantu
meningkatkan
kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita.
Pueraria Mirifica.
Pueraria
Mirifica adalah satu herba yang berasal daripada Thailand, di mana ianya
dikenali sebagai
“White
Kwaaw Krau”. Ianya termasuk dalam keluarga Leguminosa, sub-keluarga Papilionoda
(keluarga
kacang soya, kacang dan kacang pea)
Pueraria
Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan
berabad
lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai
herba
semulajadi
untuk pembesaran serta penganjalan payudara.
Phytoestrogen
yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam
merawat
masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan
pembentukan
kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon Phytoestrogens mempunyai
manfaat
yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah
pembesaran
payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen
sekitar
tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara akan menjadi bertambah besar dan bertambah
anjal
dan
mantap.
Kandungan yang terdapat di dalam produk Harum malam ni insyallah semuanya selamat kerana ianya diperbuat dari 100% ramuan asli tau
harum malam
Cara pengambilan produk Harum malam
Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 Sudu sebelum tidur.
Perlu diingatkan,korang hanya boleh menggunakan sudu plastik sahaja kerana apabila korang menggunakan sudu besi,khasiat yang terkandung di dalam produk ni contohnya madu akan hilang begitu sahaja..So make sure guna sudu plastik ye.
Untuk pengambilan produk ni ada tau pantang larangnya.Of course mana-mana supplemen kalau korang langgar pantang,maka payahlah nak dapat hasil yang diinginkan.
  • Elakkan minuman berais
  • Ibu mengandung tidak dibenarkan
  • Minum mengikut sukatan yang diberikan sahaja 
  • Untuk kesan yang maksimum,amalkan selalu ye.

Siapa yang patut ambil produk harum malam ni?
  • Wanita berkahwin
  • Anak dara
  • Wanita berpantang
  • Sesuai untuk yang menyusukan anak
  • Sesuai untuk usia 50 tahun ke atas

Isipadu untuk sebotol Harum malam adalah 250ml dan berat bagi sebotol ni pula adalah  580gram.

Untuk meyakinkan lagi korang tentang produk ni,mehlah kita lihat beberapa testimoni yang berjaya memberikan mereka kebaikkannya.
harum malam

testimoni harum malam

testimoni harum malam
Sebelum tu,sedikit PERINGATAN TENTANG PRODUK TIRUAN HARUM MALAM

Untuk memastikan korang membeli produk yang original Harum Malam
harum malam

harum malam
Dapatkan Produk ini sekarang
Hanya RM33.00 bagi semenanjung dan RM39.00 bagi Sabah / Sarawak. Harga tidak termasuk pos. 

Untuk pertanyaan dan tempahan anda boleh terus menghubungi Millennial Gen di :

Facebook : Kelab Ibu Cantik Millennial Gen
Instagram : Harum Malam HQ
Website : http://www.millennialgen.biz/
HP : 010 404 2769
Office : 03 3358 5344

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *