advertorial

Moeder | Beri Khasiat Untuk Ibu hamil dan Bayi

Assalamualaikum

Hai Korang☺☺Teringat masa mengandungkan Naura dulu,selalu sangat lemah tak bertenaga.Kalau dah rasa tak bertenaga,nak buat apa pun payah.Asyik terbaring jelah kerjanya.
Supplement adalah perkara yang perlu diambil semasa kita hamil.Supplement macam mana tu.Tentulah susu dan susu yang terbaik adalah susu kambing.Ianya bukan sahaja untuk ibu,malah ia juga bakal dinikmati oleh bayi yang berada di dalam perut ibu.Salah satu produk yang terbaik untuk dinikmati ibu dan anak kesayangan sebelum dan selepas dilahirkan.Meh aku perkenalkan satu produk yang memberikan khasiat yang sama untuk ibu dan bayi ni.
MOEDER adalah susu kambing yang dirumus khas untuk ibu hamil dan menyusukan bayi.
moeder
Moeder mempunyai banyak kebaikkan untuk diberikan kepada ibu dan anak.So kalau korang nak tahu,meh kita tengok apa kebaikkannya untuk mereka.Produk ni memang sangat bagus untuk ibu hamil dan juga ibu menyusu.Moeder adalah produk bumiputra yang dihasilkan diMalaysia dan mempunyai kelulusan dari KKM.Ia juga adalah keluaran kilang GMP.Produk Moeder tidak mempunyai barang terlarang dan ianya selamat untuk diminum.Moeder ini adalah keluaran Millennial Gen Sdn Bhd.
Insyallah,ia amat berkesan untuk memberikan kesegaran sepanjang kehamilan disamping membantu menambahkan kuantiti susu.
moeder
Kebaikkan yang terdapat dalam susu Moeder
Khasiat
buat Ibu hamil :
  •  Mencerahkan Kulit.
  •  Mengatasi masalah
    rabun malam
  •  Meningkatkan daya
    tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil
  •  Mengurangkan Risiko
    tekanan darah tinggi dan rendah ketika Hamil.
  •  Mengatasi masalah
    depresi (Stress)
  •  Menguatkan sistem
    penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
  •  Mengelakkan Sembelit
    bagi ibu Hamil
  •  Menguatkan Pernafasan
    (mengurangkan asma dan lelah bg ibu hamil)
  •  Membanyakkan darah
    (pengganti kerang seperti tradisional)
  •  Meningkatkan produksi
    susu ibu (Banyakkan susu ibu)
  •  Melembabkan kulit
  •  Mengurangkan kesan
    selulit pada perut
  •  Mencegah osteoporosis
  •  Mencegah sakit
    pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
  •  Menguatkan kandungan
    bagi ibu baru hamil
  •  Memberi lebih tenaga
    ketika proses bersalin
  •  Mengatasi masalah
    mual.
  •  Menormalkan
    metabolisme
  •  Mencegah kegemukan
    selepas bersalin
  •  Rasa Vanila berlemak tanpa menyebabkan rasa
    loya.

Khasiat
buat Kandungan atau bayi :
  •  Mengurangkan Risiko
    demam kuning
  •  Meningkatkan daya
    tahan tubuh bayi (selsema demam)
  •  Melebatkan rambut
  •  Menghitamkan rambut
    dan bersinar terhadap bayi
  •  Memutih dan
    melicinkan kulit bayi
  •  Membantu menguatkan
    sistem paru-paru bayi.
  •  Mencegah asma dan
    lelah
  •  Mencegah Rabun ketika
    besar
  •  Membantu pembentukan
    otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
  •  Membantu kecergasan
    otak bayi (Anak Pintar)
  •  Membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu
    badan ibu yang mengamalkan Moeder

Khasiat
buat Ibu selepas hamil @ menyusu bayi @ bayi menyusu :
  •  Membanyak dan
    memekatkan produksi susu
  •  Mencegah kegemukan
  •  Mencerahkan & Melembab kulit
  •  Membantu hilangkan
    selulit ketika hamil
  •  Membantu merawat luka
    dalaman semasa deliver (bersalin) dengan cepat.
  •  Memberi tenaga
    terutama ketika berpuasa tetapi meyusukan bayi.
  •  Mengurangkan stress
  •  Mengatasi atau
    mencegah rabun.
  •  Mengenyangkan bayi
    dan atasi masalah sedu
  •  Menguatkan sistem
    pernafasan bayi.
  •  Membantu daya ingatan bayi 

moeder
Kenapa aku cakap ianya produk yang bagus,kerana ramuan yang ada didalamnya semuanya mengandungi vitamin dan khasiat yang boleh memberikan tenaga kepada mereka.Jom kita lihat apa ramuan yang ada di dalam Moeder ni.
moeder
Susu
kambing
Kandungan
yang terdapat dalam susu kambing ialah seperti protein,
vitamin
B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D,
sodium,
asid
folik, vitamin B112,dan potassium. Selain itu, susu kambing juga dapat membantu
mengurangkan
risiko demam kuning pada bayi kerana ianya mempunyai sifat pengaktif
antibodi
yang boleh merangsang penghasilan sel-sel darah merah. Malahan menurut satu
kajian
Universiti Granada, susu kambing lebih mudah dicerna dan sesuai untuk mereka
yang
alah
dengan susu lembu yang mana molekul susu kambing lebih halus dan hanya
mengambil
masa
20 minit sahaja untuk dicerna berbanding susu lembu yang memerlukan masa dua
jam.
Ekstrak
Tomato
Tomato
juga mengandungi lycopene, yang mana membantu
untuk
mencerahkan kulit. Juga tomato mengandungi vitamin A yang baik untuk mengatasi
masalah
rabun malam. Malahan ia membantu menghasilkan rambut bayi yang lebat dan
sihat
juga kulit bayi yg licin dan gebu.
Habbatussauda
Membantu
meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. Ianya juga
dapar
mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil.
Malahan
ia dapat mengatasi depresi , gejala “cramp” dan kelelahan pada akhir trimester.
Madu
Menguatkan
sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
Memudahkan
pergerakan usus semasa membuang air dimana mengelakkan sembelit bagi
ibu
hamil. Juga membantu menguatkan pernafasan dan mengurangkan asma atau lelah.
Madu
adalah makanan tenaga semula jadi yang sesuai untuk ibu mengandung
Ekstrak Anggur
Anggur
adalah sumber zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten,
lesitin,
vitamin C, dan vitamin B1 yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil. Selama masa
kehamilan,
permintaan darah jauh lebih tinggi, oleh sebab itu perlu mengkonsumsi
makanan
dengan sumber zat besi yang baik seperti anggur.
Lutein
Berfungsi
untuk melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina. Juga
ia
akan memberi kesan mengaktifkan produksi kilang susu ibu.
Bird
nest
Melembabkan
kulit ibu hamil , mengurangkan kesan “stretch mark”. Juga ia
dapat
menguatkan paru-paru bayi. Juga ia dapat menyegarkan mata dan memperbaiki
aliran
darah
dan membantu mengurangkan masalah “cramp”.
Seaweed
Kandungan
serat ‘seaweed’ tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, serat padanya
(seaweed)
akan memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering
mengalami
sembelit. Lemak yang terkandung dalam ‘seaweed’ tersusun dari asid lemak
esensial
omega 3 dan omega 6 yang sangat diperlukan untuk pembentukan rangkaian pada
janin,
terutamanya untuk pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
Buah tin
Mengurangkan
risiko darah tinggi ketika mengandung , juga dapat mencegah
osteoporosis.
Kandungan kalsium serta kalium buah tin dapat mencegah penipisan tulang
sekaligus
dapat meningkatkan kepadan pada tulang. Kandungan kalsium yang terdapat pada
buah
tin adalah lebih tinggi dari jumlah kalsium yang terdapat pada susu.
Kurma
Buah
kurma sememangnya berkhasiat untuk ibu mengandung.Ia kaya dengan
vitamin
B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. Magnesium susah untuk diperoleh
dalam
bentuk semula jadi sedangkan ia penting untuk ibu-ibu mengandung kerana ia
berfungsi
memantapkan jantung dan sistem peredaran darah. Justeru pengambilan buah
kurma
yang kaya dengan pelbagai khasiat termasuk magnesium semula jadi amat
bermanfaat
untuk ibu-ibu mengandung. Kajian sains menunjukkan,semasa sedang dalam
proses
melahirkan anak (labour),kadar gula dalam darah akan menurun dan keadaan ini
mendatangkan
kelesuan kepada si ibu. Pada masa itu si ibu memerlukan,antaranya
karbohidrat
bagi mengembalikan tenaga di samping kalium (potasium).
Gam arab /Manna
Membantu
mengawal kandungan gula dalam darah dan dapat
memperbaiki
sistem imun ibu mengandung dari merasa letih2 badan juga rasa mual . Ia juga
membantu
serapabn mineral seperiti zink , sodium dan calcium yang diperlukan oleh para
ibu
hamil.
 Bilberry
Mengandungi
zat aktif yang disebut anti oksida dan membantu mengatasi
masalah
rabun mata.
Aloe vera
Memperbaharui
sel kulit melembapkan sel kulit. Menjadikan kulit bersih
dan
bersinar. Ia juga dapat mematikan pigmen hitam yang sering di alami ibu hamil
dan
melicinkan
kulit. Untuk bayi dalam kandungan , ia meransang pertumbuhan folikel2 rambut
yang
lebat dan bersinar.
Lobak merah
Mencerahkan
penglihatan mata disamping menguatkan imuniti,
memperbaiki
pencernaan dan menormalkan metabolism untuk mengatasi masalah mual di
kalangan
ibu hamil.
Brokoli
Mengandungi
beberapa zat gizi seperti vitamin A, B, C , K dan mineral seperti
kalsium
juga zat besi untuk menyokong semasa proses kehamilan berlangsung.
 Omega 3
Omega-3
sangat penting untuk mempertahankan keseimbangan produksi
suatu
zat seperti hormon yang disebut prostaglandin. Prostaglandin membantu mengatur
banyak
fungsi fisiologis yang penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah,
transmisi
saraf,
respon inflamasi dan alergi, fungsi ginjal dan saluran pencernaan, dan produksi
hormon
lainnya. Omega-3 juga digunakan untuk mengubati dan mencegah gangguan mood
ketika
hamil.
Betik
Betik
kaya dengan vitamin dan nutrisi yang diperlukan ibu hamil terutamanya
dalam
melancarkan proses penghadaman. Vitamin C dan Vitamin E dalam buah betik
memberikan
sumber serat dan asid folic yang baik untuk ibu mengandung. Oleh itu, ibu
mengandung
digalakkan mengambil buah betik sebagai sumber serat ketika hamil.

Stevia
Stevia
merupakan 100% ekstrak pemanis semula jadi daripada spesies
tumbuhan
herba stevia Rebaudiana. Selain berfungsi sebagai pemanis, khasiat yang lain
pada
daun ini ialah sebagai ubat bagi menurunkan kadar gula dalam darah, melawaskan
kencing,
menurunkan tekanan darah, membunuh bakteria, membunuh kulat, membunuh
virus,
mengurangkan keradangan, dan mampu menurunkan berat badan.
Vanilla
Sebagai
perisa dan dapat membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil.
Non diary creamer
Mengurangkan
rasa loya dan rendah kalori.
moeder
Moeder di TV Al-Hijrah
Untuk ibu hamil yang mempunyai masalah HB rendah,boleh mengamalkan Moeder ni.Berperisa vanilla dan diambil pada pagi dan malam dengan 1 sachet di campur dengan 150ml air suam.Nak ingatkan kepada semua,kesan pengambilan untuk semua individu adalah berbeza,yang penting kita harus cuba.
Jom kita lihat Testimoni pengguna Moeder yang berkesan menggunakan produk ini.
testimoni moeder

testimoni moeder

testimoni moeder
CARA PENGGUNAAN
Dirumus Khusus Untuk Wanita Hamil dan Selepas Bersalin
berperisa vanilla dan sangat sedap tw. Masukkan satu sachet ke dalam segelas 150ml air suam. Kacau dan minum segera. 1 – 2 kali sehari pagi/malam.
Berat : 1 botol 600g
Harga : RM159(sm) RM169(ss)
PROMOTION  sekarang hanya dengan harga RM129 free postage
Untuk korang yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang produk ni,jangan lupa layari atau call details di bawah ye
Millennial Gen Sdn Bhd
Alamat: 11G, Jalan Keluli AL7/AL, Pusat Perniagaan Bukit Raja,
Section 7, 40000 Shah Alam, Selangor
HP: 010 404 2769
Office: 03 3358 5344
Web: www.millennialgen.biz
FB:(Kelab Ibu Cantik – Millennial Gen)
Insta : Moeder_Hq
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

44 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE