Uncategorized

Rindu Dia 200%

Assalamualaikum
Sudahnya…Ummi ngan babah kebuntuan bila anak kesayangan balik kampung..Petang semalam.Nur awfiyah dibawa balik ke kampung bersama dengan Nenek dan SIL.Maklumlah kan cuti sekolah ni..Ramai yang balik kampung.
Disebabkan aku bekerja,terpaksa jugaklah melepaskan Nur awfiyah ikut maklong dia balik kampung.Aku tak kisah sangat kalau dia bersama maklong..yelah..kakak sendiri kan..keluarga sendiri..Tau dia boleh jaga Nur awfiyah macam dia jaga anak dia sendiri.
Nur awfiyah pun memang rapat dengan SIL.Pantang SIL pakai tudung,confirm dia nak ikut.Petang tu,masa aku nak ambil semula dia masa dia dah masuk kereta,amboii…kemain taknak dengan ummi dia.Dah pandai nak ikut orang berjalan.Sampai lupa ummi dia.
Bila dia takde,rasa kosong sangt jiwa ni.Rumah pun takde suara riuh rendah dia yang suka menjerit-jerit tu..Kalau ikut hati,petang ni jugak nak balik rumah.Memang tak jauh mana pun kampung aku tu.Nak ulang alik tu boleh,tapi bila fikir duit minyak dan tol setiap hari tu,yang membataskan aku.
Begitulah kalau ada anak kan..Bila takde kat depan mata,kerinduan tu seolah-olah tak boleh nak dibendung.
Menangis tu dah menjadi rutin bila dia takde depan mata.
Hai lah anak!! ummi rindu sangat-sangat kat kamu tau!!..cepat balik ye..

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *