kisahsidairy.com,  weekend

Sepetang Di Tasik Layang layang

Assalamualaikum
Dah menjadi kebiasaan dengan panggilan “Tasik Layang-layang” atau di kenali dengan Tasik Pasir gudang.
Dan lebih best lagi,anak saudara aku menggelarkan Taman Tingkat.hehehe…korang fikir sendirilah kenapa tasik tu digelarkan seperti itu.
Sabtu Lepas,bila mak dan adik datang ke pasir gudang,aku buat cadangan supaya bawa anak-anak ke Tasik..At least ada aktiviti diorang petang tu.Datang jauh-jauh,Takkanlah nak perap je kan kat rumah.
Selepas Asar,kami-kami menuju ke sana.Hanya bawa bekalan tikar,air dan makanan ringan sahaja.Musim macam ni,memang best kalau dapat naikkan layang-layang.Tapi takdelah main layang-layang sangat.Tak sempat nak naikkan layang-layang,anak dah kelam kelibut lari entah ke mana.Hanya memerhati mereka dari jauh sahaja.Tak risau sangt nak lepaskan anak-anak kat sini..Cuma nak kena pantau mereka jelah..takat jatuh tu,biasa je..
Sebahagian Ahli keluarga aku yang ada petang tu.

Nur awfiyah hanya kelihatan ketulan kaki je..isk..mana pi badan ..Dia tengah sibuk dok tengok orang main layang-layang.abaikan mulut yang tengah simpan makanan tu ye.Masa ni anak-anak dok sibuk main sabun buih tu..so tak banyak gambar yang diambil…
Hanya santai-santai melayan anak-anak petang tu.Memang tak lama pun kami disitu.Sebelum pukul 7 dah bergerak balik,
Hari minggu hanya di rumah melayan Nur awfiyah tu.Sekarang ni memang pantang orang makan,mesti mulut dia nak menganga dulu…isk..makin debab la nampaknya anak ummi sorang ni.
Belanja gambar Nur awfiyah satu…Biar dia tengok betapa montelnya dia masa kecil…hehehe
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

15 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE