Uncategorized

Cabaran 30 Hari :Hari 23 -Pekerjaan yang aku ingin selain kerja aku sekarang

Assalamualaikum
Sebenarnya banyak benda yang aku nak kalau aku tak kerja seperti sekarang ni..
Korang nak tau apa dia.
Meh aku cerita.Masa sekolah dulu,aku teringin sangat nak ada SPA sendiri..pehhh..berangan tak menghengat..Nak jadi Beautician,Mak andam..semua aku suka yang berkaitan dengan tu.
Kenapa aku suka jadi Mak andam? Masa aku bebudak dulu,aku memang suka tengok pengantin di solek tau..Bila mak andam solekkan pengantin,aku rasa akulah yang duduk paling depan.Sampailah aku sekolah menengah.Lepas sekolah tu,aku ada jugak ikut mak andam-mak andam yang aku kenal..Memang seronoklah.Tapi bila part aku cakap dengan mak aku nak join mak andam tu,terus kena pangkah.Mak suruh aku sambung belajar..Ayah pulak tak kasi aku sambung belajar.Suruh aku pi belajar menjahit..Dia kata senang nanti,tak payah nak hantar baju pi tempah..Buat sendiri je.
Tapi dalam hati aku tetap nak jadi mak andam.Bila aku pujuk dan terus pujuk,mak aku mula dah cair..Dia izinkan aku ikut kelas solekan mak andam tu..ececeh..
Tapi….TUP TUP,……aku dapat tawaran belajar kat KL..pehhh…menyirap darah bila mak aku kata cancel nak jadi mak andam..pi belajar sana..Masa tu aku memang dah tarik muncung 14..Memang kecewa tak menghengat.Sampai tak keluar bilik..
Last -last mak aku pujuk jugak surh belajar.Malas nak bergaduh ngan mak masa tu,terus pergi belajar je..
hoh..tu jelah kot..mungkin kalau aku tak pi belajar,aku dah jadi mak andam yang dah ada butik sendiri..cewahhh
Meh terjah Cabaran-cabaran yang lain disini :-

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *