kisahsidairy.com,  lifestyle blogger,  motivasi

Kemaafan – Motivasi Pagi untuk Diri Sendiri

Assalamualaikum
Hai Korang…Dah selasa ek..Dalam otak nie asyik ingat hari isnin je..Al-maklum la..bercuti lama…
Sebenarnya banyak nak cerita,Tapi tetiba idea tu hilang entah ke mana..Teringat kat bag laptop yang tertinggal kat kampung…
Nak bermotivasi pagi nie supaya kita sentiasa memaafkan orang lain,samada kecil atau besar kesalahan orang tu..Kekadang memang sukar untuk kita nak maafkan orang yang telah menyakitkan hati sampai kita rasa benci dan taknak tengok muka dia lagi..Pernah tak korang ada perasaan macam tu…serius,aku ada perasaan macam tu..Nak hilangkan perasaan benci dan tak memaafkan orang tu kekadang menghantui diri sampai kekadang boleh menjadikan kebencian itu kepada perkara-perkara yang tak sepatutnya..
Ada hadis yang menyebut tentang ini.
Janganlah orang-orang yang mempunyai kelebihan dan kelapangan di antara kamu bersumpah bahwa mereka tidak akan mem beri (bantuan) kepada kaum kerabat (nya), orang-orang yang miskin dan orang-orang yang berhijrah di jalan Allah. Hendaklah mereka memaafkan dan berla pang dada. Apakah ka mu tidak ingin agar Allah meng ampunimu? Sesungguhnya, Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (QS An-Nur: 22)



Jom sama-sama kita hapuskan segala kebencian yang ada pada diri kita..Insyallah,kita akan dapat ketenangan dalam diri…

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE