Nagging

Baju Raya Tak Siap

Assalamualaikum
Sakit Hati?????Memang sakit hati bila baju yang dihantar ke kedai jahit tak siap..Dah hantar baju tu sebelum puasa lagi..Tapi tak taulah macam mana boleh tak siap..Nak salahkan sape..??Mesti la salahkan orang kedai kan.. 
Ceritanya bila masuk puasa,cubalah tanya-tanya orang kedai samada dah siap ke belum..Tapi bila tanya tak siap..Katanya suruh ambil hari ahad petang..Lagi sikit je nak siap..Katanya..
Tapi bila petang ahad nak ambil baju,tiba-tiba tukang jahit cakap,dah tak larat nak menjahit..Baju tak siap…Subhanallah…Sakitnya hati..Nasib baik adik yang pi ambil baju tu..Ikutkan hati petang tu dah nak pi serang je dia..Cakap tak serupa bikin…Baju tu bukan lah hantar masa setengah bulan berpuasa..Tetapi hantar sebelum puasa lagi…Takkanlah tak siap jugak..Kalau rasa tak mampu nak buat,cakap awal-awal..Tak payah nak ambil tempahan lagi..Kan buat Niaya orang je..Dah suntuk masa,sape lagi yang nak buat..
Memang sakit hati masa tu..Pulak tu baju yang dihantar tu baju en.,husband pulak tu..Kesian kat dia..Terpaksa pakai baju lama..Nasib baik masa tu ada baju spare..Baju yang dibawak untuk ukuran..Kesian kat dia…Sedih rasa hati bila baju tak siap..
Ni…Nak pesan kat tailor2 kat luar tu..Rasa dah tak mampu nak ambil tempahan,jangan nak memandai-mandai terima..Kalau dah tak siap,tak niaya orang ke…Kesian la kat orang…Bagi alasan yang tak munasabah pulak…
Ni memang entry sakit hati tau…baru ingat nak luahkan kat blog nie..;hadoiiii…

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *