Uncategorized

Nur Awfiyah bertukar susu

Assalamualaikum
Dah 3 hari Nur Awfiyah bertukar susu.Sejak lahir dia dah didedahkan dengan susu formula.Kesian kat dia.Tapi nak buat mcm manakan.Aku tengah berusaha untuk mendapatkan susu aku sendiri untuk fiyah.Kalau boleh aku nak jadikan dia ibu susuan dia sebelum umur dia dua tahun.
1st aku bagi dia S26.Tapi tak taulah ianya sesuai ke tidak sebab dia sembelit bila gunakan susu S26 tu.Bilai klinik aku minta saranan dari doktor.
Doktor sarankan aku SIMILAC RUMUSAN KHAS fiyah.
So, dengan sample yang doktor bagi, aku bagi dekat fiyah.alhamdulillah, fiyah dah boleh buang air besar dengan baik.Itulah yang aku risau kalau dia sakit ke ape.Ada satu malam tu, dia tak tidur.Bila dia tak tidur, satu rumah turut sekali tak tidur.
Kesian dia, dah la sembelit, kembung pulak tu..tapi alhamdulillah..aku dapat mengatasinya.
Harap harap hari hari mendatang akan dapat aku tangani dengan sabar dan tabah

Kalau susu ni bagus, aku kena teruskan lah, supaya fiyah boleh minum tanpa ada masalah.

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *