kisahsidairy.com

Dek kerana Kekalutan

Assalamualaikum
Selamat pagi semua…Alhamdulillah…hari nie diberikan kesihatan yang baik…
Cerita kekalutan aku semalam memang buat aku gelak sorang-sorang…Nasib baik ada Payroll yang baik hati,tolong aku adjust sedikit masa scan aku.
Cerita macam nie.Pukul 3.30 petang semala  aku start meeting untuk handover kerja supervisor aku yang bakal berhenti minggu depan.Alhamdulillah…Kenaikkan pangkat dari seorang clerk kepada Assistant Supervisor bukanlah menjadi sandarannya..Tetapi kenaikkan gaji tu,adalah satu perkara yang penting untuk aku.Allah memberikan rezeki kat aku bukan 1,malah dua..Kehadiran orang baru dalam hidup kami pun,aku sangat -sangat bersyukur..Moga aku menjadi isteri dan seorang ibu yang baik…insyallah..
google
Bila dah dalam bilik meeting tu,aku memang kalut sebab nak balik cepat..Fikiran aku nie,entah kemana agaknya..mungkin sebab fikirkan kesihatan adik dan babynya.Insyallah,aku akan menjaga babynya macam anak aku sendiri…Insyallah jugak,aku akan delete entry nie untuk tidak meninggalkan kesan akan datang..
Siapa yang faham tu,baguslah…yang tak faham abaikan
Dengan tak melihat jam,keluar dari bilik meeting,masuk bilik,kemas barang dan terus punch out .Senang kan..Walhal waktu tu aku tak tau belum lagi masa untuk  balik..
Ada jugak orang menegur aku sebab balik awal,tapi aku memang tak syak apa-apa pun..kerja gila sudah!!
Sampai pagi nie,ada orang tanya aku,kenapa keluar awal..dengan nada yang biasa-biasa je,aku kata kat dia,mana ada keluar awal,standard je..Dia ingatkan aku ada emergency.
Dan dia cakap kat aku,aku punch out pada jam 4.35petang…OMG…sepatutnya aku scan 4.45petang.
of courselah dekat system keluar tanda merah…
google
Rupanya aku keluar awal semalam…ambik kau…tu la..lain kali tengok JAM!!!..Fuhhhh!! nasib baik management tak tau…Aku mintak tolong ngan HR,settlekan hal nie..nasib baik dia bermurah hati..kalau tak,potong gaji la nampaknya…
Moral of the story,jangan kelam kabut,jangan kalut,

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *