kisahsidairy.com,  Tips,  Uncategorized

Cara Menggunakan komputer Dengan Betul

Assalamualaikum
Bila dah hari-hari mengadap komputer,kita perlu ambil tahu jugak cara bagaimana menggunakan  komputer dengan betul.Bila salah penggunaannya,takut pulak kan ada effect pape kat anggota badan kita.
Jom kita tengok cara bagaimana menggunakan komputer dengan betul ye anak-anak
Cara Menggunakan komputer Dengan Betul
Cara kita duduk didepan komputer.Paras kedudukan keyboard yang betul perlu diambil kira untuk memastikan posture badan kita tidak terlalu membongkok.
Cara menggunakan mouse pun kita kena ambil tahu supaya jari dan urat-urat dalaman kita tak rosak..
hehehe.Jangan letak mouse terlalu jauh dari keyboard..itu pun mengikut keselesaan tangan kita..
Tengok perbezaan cara kedudukan jari kita diatas keyboard tu..Please…jangan siksa jari tangan korang..muahaha
Cara Menggunakan komputer Dengan Betul
Paras mata denga screen komputer tidak terlalu dekat..Cahaya dari komputer tu kalau kita tengok dekat-dekat sakit jugak kan.So elakkan tengok dekat-dekat .ada jugak yang akan tambah power cermin mata
Kedudukan lampu dengan komputer.janganlah terlalu dekat ye..Selalunya kat opis jarang ada lampu tu kan..
so,terselamat..
Cara Menggunakan komputer Dengan Betul
Bila dah terlalu lama mengadap komputer,lakukan la sedikit regangan atau senaman untuk merehatkan otot-otot korang..satgi kalau jammed satu badan payah pulak
Kerusi pun memainkan peranan penting jugak.Carilah kerusi yang selesa untuk kita duduk bila.Pastikan posisi badan tidak melengkung..So,kenalah duduk tegak-tegak
Aku suka letak bantal belakang kerusi ni,tambah sikit keselesaan,takut sakit pinggang nanti..maklumlah..kerja 8 jam sehari..sakit badan kalau duduk je..aku bukan nak mengajar korang mengular,tapi sedikit sebanyak,korang kenalah berjalan-jalan jugak..
sedikit perkongsian dari aku untuk korang..harap-harap dapatlah membantu korang kan..
Sumber gambar: sini
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE