Uncategorized

Hujan juga akhirnya

Assalamualaikum
Alhamdulillah, selepas sebulan lebih hujan tidak membasahi bumi, akhirnya..hujan jugak alhamdulillah, sungguh lebat hari ni.
Sebetulnya hari ni, aku dan orang2 di Taman aku ni, mengadakan gotong royong beramai ramai.
Seperti korang sedia maklum, peningkatan demam denggi di Malaysia khususnya terlalu tinggi.Di tempat aku ni, lebih 3 atau 4 kes dan satu kematian disebabkan denggi..subhanallah.
Sebab tulah diadakan aktiviti bergotong royong ini bermula dari pukul 8 hinggalah pukul 12 ni.
Aktiviti ini melibatkan pembersihan di longkang longkang di depan rumah dan di belakang rumah.Kebanyakkannya longkang banyak tersumbat oleh daun daun dan juga sampah sarap.Dan itulan punca air tidak mengalir dengan betul.Of courselah nyamuk suka tempat2 macam tu.
Nak upload gambar, tapi dah 2 hari tab aku nie ada problem bila nak amnil gambar..Aku pun tak tahulah kenapa..
Lega rasa bila dah hujan nie.Ucap stukur kehadrat Allah swt kerana mendengaf doaw dari umatnya.
Oklah..nak kena masak pulak ni..perut dah mula berkeroncong.En.husband kerja…
Selamat berhujung minggu untuk korang…rasa nak main hujan pulak…

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *