Uncategorized

Jangan berhenti Berdoa

Assalamualaikum
Banyak perkara yang berlaku lately nie yang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk menghadapinya.Tetapi aku selalu percaya,Allah memberikan dugaan itu mengikut kemampuan hambanya.Inginkan hambanya terus berdoa kepada Nya ,meminta dipermudahkan segalanya.
Bukan senang untuk menutup mulut orang mengatakan sesuatu yang tidak-tidak terhadap diri kita mahupun orang disekeliling kita.Bila terjadinya sesuatu perkara,Orang orang diluar sana,sungguh cepat menjatuhkan hukuman tanpa mengadilinya.Terlalu banyak wartawan yang tak bertauliah membuat spekulasi dan andaian yang tidak-tidak..Biarlah apa yang mereka nak kata..Lebih baik diam dari berbicara..Tak semestinya diam itu salah dan terima segalanya..Perlukan masa untuk berfikir secara waras.
sumber :fb
Allah maha adil,setiap apa yang diturunkan ujian untuk hambanya,pasti ada hikmah yang kita tak tahu yang akan diberikan kepada kita kelak.Walau sebesar manapun masalah,kita tidak boleh lari dari masalah tu..Insyallah..Hadapi dengan tenang walaupun perit.
Moga Allah sentiasa memberikan kekuatan kepada kami dengan apa dugaan ini..Berat mata memandang,berat lagi bahu memikul.
*** Cuba untuk menaikkan mood yang hilang…
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE