INFO

BR1M : Sudah Kah Di Gunakan

Assalamualaikum
Morning Semua..Semangat sikit pepagi isnin ni.Moga takdelah Blues Monday sangat kan..
Oh ya..Mesti kroang dah dapat duit BR1M tu kan…Ada ke yang tak dapat..Emmm..kena check la kenapa korang tak layak dapat kan?
Siapa yang tahun lepas dapat,sure tahun nie dapat lebih kan..Baru tahun nie aku dapat.Yelah..pendapatan isi rumah melebihi 3k tak layak dapat..baru tahun nie la kerajaan longgarkan sedikit kelayakkan untuk dapat BR1M nie .
Apa korang buat dengan duit tu…Yelah takat rm650 bagi orang orang biasa nie,sekejap je boleh habis..Tapi kalau yang fakir miskin,aku pasti mereka mesti suka dan bersyukur.Mungkin diorang boleh menjadi orang yang cermat dari kita..Tapi orang dah nak bagikan..ambil je lah..hehehe
Korang nak tau apa yang kami buat bila dapat duit tu..Alhamdulillah syukur,Di saat kami dalam kesesakkan duit,Allah bagi pertolongan kat kami..Kalau tak mana nak cekau duit tengah-tengah bulan nie.
Duit tu kami gunakan untuk membayar kerosakkan kereta kami..Kereta rosak?? Aku ada cerita kat korang masa hari sabtu tu ari..Korang boleh baca kat sini.http://www.kisahsidairy.com/2014/02/apa-yang-terjadi.html
Tapi yang sedihnya kerosakkan kereta itu disebabkan kelalaian kami..Rupanya bateri kereta dah habis..Disebabkan Kami menggunakan jenis bateri kering,bila dah bateri tu tamat tempohnya,Jadilah kejadian seperti itu..Sebelum dapat tau Kerosakkan kereta tu dari bengkel,kami memang tak boleh nak tido nyenyak..Dok fikir-fikir takutkan kena turun enjin,mau beribu jugak..
Tapi alhamdulillah,Allah bagi peringatan kat kami..Insyallah lepas nie nak kena reminder bila tamat tarikh bateri tu..En. husband,tolong berjaga-jaga ye…hehehhe…
Dah tak boleh nak cerita panjang..Ngantuk sesangat pepagi nie,sabtu kepenatan berjalan ke pesta layang-layang.Ahad pula,sibuk mengemas rumah..
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE