Uncategorized

Jawapan Kepada Entry Apakah Ini Semalam

Assalamualaikum
Selamat Hari Khamis semua..Moga korang ceria dan bersemangat pagi ni..Aku pun hari nie,Alhamdulillah…semangat nak buat OT Semampu yang mungkin…hehehe…Nak simpan budget nak berjalan..So,kena rajinlah OT kan,
Berbalik pada Tajuk entry nie,Semalam aku ada publishkan satu gambar dan nak melihat ramai tak yang kenal ubi ni. Entry yang aku publish semalam >> http://www.kisahsidairy.com/2014/02/ww-apakah-ini.html
Sebab musabab aku keluarkan entry tu adalah kerana kakak ipar aku yang berasal dari Kelantan,bawak balik Ubi ni untuk aku…Memang seumur hidup aku,tak pernah lagi berjumpa dengan Spesis ni..
Ubi nie Orang panggil “Ubi Keling”..Aku pun tak faham kenapa mereka panggil sebegitu..Korang faham faham sendirilah ye..
Rasanya tak boleh diterima dengan tekak aku,Sebab rasa tawar dan rasa payau bila masuk tekak aku,E.Husband je yang boleh makan ubi nie,Dia kata sedap..hehehe…aku kata tak sedap..Mybe Ubi nie selain dimakan begitu sahaja,Boleh di campurkan dengan Makanan lain contohnya yang aku tau dari Komen readers kalau campur dalam Kari sedap…tak taulah pulak..
Kalau kat Johor nie,aku rasa memang payah nak dapat.Tapi kata kakak ipar aku,kat pasar-pasar belah sana memang banyak yang jual ni,
ubi keling
Sedikit Info yang aku google 
Ubi keling merujuk kepada sejenis ubi yang kecil dan berkulit hitam. Nama saintifiknya adalah Plectranthus rotundifolius (Poiret) Sprengel. DiIndonesia, ia juga dikenali sebagai kentang Jawa atau kentang Ireng. Ubi ini boleh dimakan selepas direbus.
sumber : google
POKOK UBI KELING
sumber: sini
 ubi kemili
or popularly  known as ubi keling in Kelantan

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *