Uncategorized

Musim Denggi Menyerang

Assalamualaikum
denggi
sumber :google
Semalam dekat Taman aku je dah dua orang terkena Denggi nie..maklumlah musim kemarau sekarang ni,Nyamuk banyak berkeliaran..
Dan disebabkan ada kes kat tempat aku,so dapatlah habuan penyemburan sehingga dalam rumah..Adoyaii..penat mengemop lantai semalam tak hilang lagi,..Semua perabot dah terkena minyak dari penyemburan tu..Tapi baguslah jugak kalau sekali kala sembur asap untuk hilangkan nyamuk tu..Takut la jugak merebak..
Start penyemburan dalam pukul 7 malam sehinggalah 9 malam..So dalam 9.30 tu aku dah masuk berkemas bagai..Lepas tu terus lepak..
Pada korang,harap lebih berjaga-jaga ye..sebelum petang tu pastikan rumah semua dah tutup dan semburlah ridsect atau apa pun yang boleh matikan nyamuk tu.. 
Kena lebih berjaga-jaga sekarang nie..Insyallah…Korang pun dah belajar dan tahu kan bagaimana menghapuskan tempat pembiakan aedes nie…
See u then..

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *