sinopsis novel

Review Novel : Dicintai atau Mencintai

Assalamualaikum
Semalam bila dok sibuk jalan jalan kat Popular  Bookstore , dok sibuk sibuk belek novel di situ, berkenan dengan salah satu novel kat situ..
Aku berikan sinopsis sedikit tentang buku ni
Tajuk Buku : Dicintai atau Mencintai
Penulis : Myra Ameer
Keluaran  : Fajar Parker
Harga : RM 32.00
   “Kata orang, cinta itu manis macam madu tapi baginya, cinta itu lebih manis daripada itu…
Kata orang , terluka itu pahit tapi baginya terluka itu perit.
Sengal, mental dan gila.Itu gelaran untuk lelaki yang bernama MOHD ZARIQ ASYRAF.Bagi Qyra, pertemuan dengan lelaki itu sangat menjengkelkan dan menyampahnya kepada lelaki itu tidak terluah denga kata.Perasaan itu semakin menjadi jadi apabila mereka mula bekerjasama.
‘I cakap dengan you tadi, you tak dengar ke- ZARIQ
‘You cakap dengan I ke? – Qyra
‘Ada orang lain lagi ke dalam kereta ni? – ZARIQ
‘Your driver tu bukan orang ke? – QYRA
       Bagi Zariq, gadis yang bernama Qyrana Najwa itu pula seorang yang perasan bagus.Perangai tak semenggah dengan rupa.Mulut pula ya ampun, bukan main berbisa bila berbicara.Satu yang disoal tapi sepuluh yang dijawabnya.Kalau disuruh memilih , gadis seperti itu memang tidak akan tersenarai langsung sebagai calon pilihan.Titik!
      Namun perancangan Allah, tiada siapa yang dapat menduga.Akhirnya dalam asyik bergaduh, rupanya ada sayang dalam hati masin masing.
‘Love tou like crazy’ -Zariq
‘Tak apa.You gilalah sorang sorang, nanti I cari boyfriend lain’ – Qyra
    
        Mohd Zahir Azmin, lelaki yang tak kurang kacaknya, merangkap adik Zariq rupa rupabya terlebih dahulu menyimpan perasaan selama enam tahun kepada gadis yang sama.Malah, perkenalannya dengan Qyra lebih akrab berbanding zariq sendiri.Kalau dengan Azmin, mHu tak berhenti dia berceloteh.Pasti ada sahaja cerita yang mereka bualkan.Sampaikan gosip pasal artis pun masuk sekali.Sudahlah tak reti diam, gelak pula mengalahkan langsuir.
         Qyra terdiam tak terkata, Antara abang dan adik, siapa yang sepatutnya memilik hatinya? Kalay Zariq menjadi pilihan, bagaimana pula dengan Azmin? ”
So far aku suka baca permulaan cerita ni, tak sabar nak habiskan semua cerita dalam novel nie.novel nie mempunyai 869 muka surat..hoho..ambil masa sikit unryk aku habiskan..
Dah mula untuk memulakan hobi lama…hehehe..
Hari ni aku cuti..melawat nenek yang sekarang nie tengah tenat..Moga Allah permudahkan segala nya . insyallah

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *