luahan hati,  Semasa

Makanan yang semakin mahal

Assalamualaikum
Entry nie mungkin kerana ketidakpuashatian aku membeli sarapan pagi tadi..maaflah kalau tersinggung pada mana mana pihak…
Peliklah sekarang nie.Ambil sikit pun charge mahal..ambil banyak lagilah mahal..Bukan nak berkira dalam bab makan nie.Tapi kalau beli mee hoon sikit campur daging takat 5-6 ketul. dah harga sampai rm5.
lainlah dalam mee hoon tu ada ayam ke…taugeh ke…aku tak kisah sangat…Takat sawi dengan kicap je..
korang tengok makanan nie,sure korang rasa macam tak padan kan…ambil pulut panggang 2 ketul rm1
Total semua sekali rm5..itu untuk sarapan sahaja…belum masuk nak makan tengahari…
Dunia sekarang….dunia akan datang aku pun tak tahulah nak cakap…
harga makanan
Aku nak suruh jugaklah orang yang pangkat besar besar tu duduk kat tempat kitorang nie…Rasa macam mana susah nya nak cari makan…nak makan pagi petang…nak tuang minyak lagi…Dok sibuk nak ikut negara orang lain yang maju kononnya sedangkan negara sendiri  jenayah makin bertingkat…kenapa jenayah makin bertingkat???/ fikirlah sendiri..
nak cerita panjang lebar pun tak guna…sebab orang takkan pandang pandangan orang bawahan macam kami..sebab kami nie bukan pakar ekonomi..
Duit rm50 sekarang pun dah tak macam dlu…takat dapat 2-3 barang tu boleh la..

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *