Nagging

Bersarapan Dengan Nasi Dagang

Assalamualaikum
Alhamdulillah..Kenyang dengan hanya bersarapan nasi Dagang hari nie.Hehe..tetiba cerita pasal breakfast pulak.Actually nasi dagang nie adalah one of my favorite occay.
Orang pantai Timur memang kenal sangat dengan nasi dagang nie..Aku pun asal usul orang pantai timur jugak.Nasi dagang ni adalah masakan khas dari Terengganu.Cara memasak nasi dagang nie lain dari yang lain..so kalau korang nak tahu resepi untuk nasi dagang nie,sila google occay.kenapa nasi dagang nie adalah salah satu makanan kesukaan aku? ianya kerana dari kecil aku duduk dengan atuk dan makcik yang berniaga nasi dagang..Bukan nasi dagang je,Laksam,laksa lemak dan pelbagai kuih muih.Mungkin sebab tu aku dah terbiasa dengan nasi dagang nie,Disamping rasanya yang sedap.nasi dagan nie tak sah kalau tak jumpa kuah ikan tongkol.Tak kena pulak kalau kuahnya kari daging atau ayam.Mesti dan wajib dengan kari ikan tongkol yang pekat.
Nasi Dagang
Abaikan meja yang bersepah tu
Sebenarnya tak susah sekarang nie untuk dapatkan nasi Dagang buatan orang PantaiTimur nie.Rasa dah merata tempat mereka jual..Dekat Johor nie kalau setakat nak rasa masakan orang Pantai Timur taklah susah..Kerana dah ramai orang Pantai Timur yang berhijrah ke sini dan berniaga..That’s the spirit occay..
Ada ke orang johor yang berhijrah ke Pantai Timur dan berniaga…hehehe..angkat tangan Please…
Jangan ambil serius ea aku cakap nie..Cuma ambil port sikit jerk…
Cer korang kongsi sikit makanan kegemaran korang kat aku…

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *