Uncategorized

Permainan Budak-Budak Dahulu

Assalamualaikum
Bila teringatkan masa kecil-kecil,masa comot-comot dulu,memang seronokkan..Tak sama dengan budak budak sekarang nie.kemas….cantik…jeles i….Tapi diorang lagi jeles kot dengan budak-budak zaman dulu..maksudnya zaman kegemilangan aku menjadi budak-budak lah..
Cuba korang refreskan balik permainan-permainan budak sekarang dan budak dulu..Heppp!!! lebih ramai permainan budak-budak zaman dulu ok..Permainan yang amat-amat seronok..
Aku refreshkan balik otak aku ni jap
Main baling Selipar
main baling selipar
Main ceper(ceper tu ambil penutup botol kaca spt botol kicap)
Main ceper
main belon acah..
aku paling suka mainan nie
Main Tengteng
Main Tengteng
Main congkak
MainCongkak
Main Zero point..
Main Zero Point
Main guli
Main Guli
Ihsan dari google dan blogger2..mohon share gambar2 di atas ye..
kalau nak ikutkan memang banyak lagi permainan budak budak dulu..
Aku rindukan permainan-permainan ini..Kalau ditanya dengan budak sekarang tentang permainan ini,agak-agak diorang tau tak..cer komen skit..
Tapi budak-budak sekarang,apa yang mereka lakukan pada waktu lapang yerk…korang pun dah tau jawapannya kan…sila komen di bawah nie…

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *