Uncategorized

Nasi beriani Ayam Timbus

Assalamualaikum
Sebenarnya tekak aku nie dah lama mengidam nak makan Nasi beriani Ayam Timbus nie..La ni memang susah nak cari la..Sebab kalau ayam tu tertimbus pun,dah tak nampak ayam pun.Apa taknya,penjual menjual seketul ayam tu kecil sesangat…Dulu kalau nasi beriani ayam timbus,punyalah besar ayam yang ditimbus tu..
tapi sekarang nie macam nak mintak lagi je ayam..Dah takde timbus-timbus dah…memang letak dalam pinggan tu sekali..ayam kecik jerk..Padahal bukannya susah nak cari beriani nie..Kat rumah orang kawen pun boleh dapat..Tapi entahlah..bila pi rumah orang kawen takde la gatal sangat nak makan banyak-banyak or tapau 2-3 bungkus..adehhh..

Dulu aku pernah pi makan nasi beriani dekat Bandar baru Uda.Nama restoran tu Abah Beriani House..Memang sedap lah..Tak rugi makan kat situ.Cuma ramai orang…nak duduk lama-lama pun tak boleh..Kesian yang menunggu tu hah…

nak ni,….sorry curi gambo dari pakcik google
Bila dapat makan nie.Tuari pi pahang,Akak ipar aku menyediakan nasi beriani yang dimasak oleh kakaknya,
kalau tak silap aku kakak dia tukang masak nasi beriani dekat Pusat Bandar tu..
esok aku mesti cari…ngalahkan orang mengidam pulak..of course mestilah mengidam..tapi bukan mengidam orang pregnant ok…

Mommy Blogger For any Advertorial | Sponsor Post | Product Review | Food Review | kindly email me at sitirohaida81@gmail.com

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *