Nagging

Dunia Blog Kisah Si Dairy semakin Ceria

Assalamualaikum
Walaupun aku dah lama berblog,tapi sejak tahun 2013 nie baru aku serius dalam berblog.
Sebenarnya aku mula berblog nie pada tahun 2011 lagi..Masa tu officemate lama tunjukkan blog anak saudaranya..Kemudian aku ngan officemate nie kononnya nak ikut juga berblogging..Tapi masa tu tak serius mana la..Start dari blog kisahkesahkehidupan.blogpsot.com.akuwanitamelayu.blogspot.com..dan last sekali kisahsidairy..Insyallah inilah yang terakhir..mungkin idea nak bertukar domain jer..Insyallah..
kalau dulu orang nak singgah blog nie pun payah..apatah lagi nak beri komen pada blog nie..Tapi dengan usaha yang berterusan,alhamdulillah..blog nie dah dikenali jugak lah oleh blogger-blogger diluar sana..
ada jugak yang masukkan blog nie dalam bloglist mereka..Syukur…Komen juga makin lama makin ramai dan yang penting ramai yang sudi menyinggah di blog yang kerdil ini..
Tentang mata pencarian dalam berblog aku xkisah sangat.kekadang aku takdelah terniat nak cari pendapatan melalui blog..Tapi bila aku banyak membaca tentang tips-tips dan tutorial dari blogger otai tu,seakan mahu mencuba jugak walaupun dalam keadaan merangkak-rangkak..bukan merangkak macam baby ye..
Insyallah kalau penuh ilmu didada,why not aku mencuba mencari pendapatan sampingan dari blog nie kan..
Tapi kelemahan aku bila kekontangan idea untuk mencari entry yang mesra SEO tu memang la payah..At last, aku taip apa sahaja yang terlintas dalam benak fikiran aku nie..Takpelah,mungkin cara aku..belum sampai ke tahap seperti mereka..menerima kunjugan lebih dari 500 sehari berbanding dengan aku hanya 100 kebawah..Tapi takpe…alhmdulillah..dari takde..
Tentang segmen pulak..Dah 2-3 kali jugak segmen yang kononnya aku nak buat tu,mesti tak jadi..Tak taulah…bila tengok ramai sangat yang buat segmen dalam masa yang sama,Terus down dan delete je entry tu..Tpi insyallah One Fine day..mana tau…buat yang grand skit..haha..ada ke yg nak sponsor..
Oh No!!
Cukuplah takat nie bebelan aku..rasa dah cukup 360 patah perkataan kot..hehehe..
Part 2 akan menyusul kot…
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeflickr

Blog tentang parenting, info, resepi masakkan ,panduan kerja di rumah, review produk, sharing info Johor, review makanan,

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE